Countdown

Wednesday, October 19, 2011

Meniti sisa2 hari

Memblogging dalam waktu pejabat merupakan satu kesalahan.. oleh itu saya harus keluar office lewat petang ini untuk membayar waktu yang telah dibuang itu..

Tapi, idea memblog yang datang secara tiba2 di saat busy melakukan kerja rasmi adalah sangat2 berharga.. ok.. boleh sambung memblog..

These days, saya berasa sangat sedihhhhh.. bukan sedih apa pun sebenarnya.. eeeee.. malu pula mau tulis.. ahaaaaa.. Saya sedihhhh.. T_T.. Hanya tinggal beberapa hari saja lagi saya berada di bumi Kuching.. lebih tepat lagi, berbakti kepada Ibu Pejabat Kesihatan Negeri Sarawak.. wahhhhh.. hari2 saya terpaksa buat2 senyum macam tiada perasaan.. ehhhh bukan la.. macam happy laa..

No one knows, deep inside.. uhukk2.. oooohh jangan menangis.. banyak perkara yang saya akan rindu nanti..

  1. Saya RINDU saat minum petang bersama colleagues.. biskut cap ping pong menjadi hidangan utama.. ingat CONNIE, ingat BISKUT PING PONG
  2. Saya RINDU saat bos seru nama ku, "Connieeeeeeeeeeeee....".. atas sebab kedudukan tempat duduk dia yang jauh dan sering melakukan kerja2 di bahagian belakang office (meeting room).
  3. Saya RINDU saat lunch bersama colleagues.. kami bawa bekal dari rumah.. panaskan masuk dalam microwave sebelum makan.. indahnya.. xtau la apa yang indah.. hahaaaa
  4. Saya RINDU saat duty di operational room.. dulu pernah duty sampai malam bila ada outbreak.. what a precious moment.. memang precious la
  5. Saya RINDU saat buat kek batik n bawa ke office.. kek tu saja mampu dibuat sebab tidak memerlukan oven utk bakar.. tapi nanti bila sudah pindah bintulu mau request husband belikan oven.. itupun bila sudah pass belajar bikin kek dengan mum in law to be.. mr. love kata dia x makan kek orang lain bikin melainkan kek mum dia.. dan dia sering menyuruh saya berguru ngan mum dia.. belajar cara2 buat kek/biskut/dsb.. baik, bos! dan harapnya dia dapat belajar makan kek buatan tangan saya.. takut2 nanti bangun tengah malam request mau makan kek mum dia buat.. huhuuuuuu
  6. Saya RINDU saat berkepit ngan bos pegi meeting itu ini.. SAYA YANG MENURUT PERINTAH.. ada baiknya.. mesti bos mahu biasakan saya ngn kerja dia so senang kalau dia cuti ka, travelling ka.. memang sangat2 baik.. alhamdulillah.. selama beberapa tahun ngan dia, banyak yang saya dapat belajar.. thanx, boss! i love u!
  7. Saya RINDU saat berada di office, tengah2 buat kerja dengan hati yang girang lagi tenang, tiba2 call datang panggil meeting.. what a very short notice.. LOL.. bab yang ni kureng suka sikit..
  8. Saya RINDU saat joging n main badminton bersama 'amoi' sesudah habis waktu pejabat.. lokasi kesukaan kami adalah gelanggang [gelanggang la sangat padahal ruang sangat limited edition.. hahaaa] belakang office, panggung udara, sebelah panggung udara [xtau apa nama] view yang cantik, dan taman sahabat [ada kolam boleh kasi makan ikan]
  9. Saya RINDU saat boring2, mau hilangkan ke'stress'an buat kerja, take 5, kacau orang.. buang tabiat.. hanya org2 di office tahu perangai sebenar Connie.. jeng, jeng, jeng..
  10. Saya RINDU saat manis bersama mu.. hahaaa.. tiada no. 10..

Mungkinkah kenangan2 ini akan ada kesinambungan di bintulu nanti? atau akan ada mencipta kenangan baru? apa yang saya harapkan kehidupan di sana nanti akan berjalan lancar terutama bab2 kerja.. xdala risau sangat pun sebab staf2 di sana kebanyakan yang sudah dikenali.. apa yang penting, KERJASAMA!!! sekian.. sampai bertemu lagi di ruangan yang akan datang..

1 comment:

Anonymous said...

hey2... kena tanagkap ni!!! mmg dijumpai masa u tulis... erm.. bab2 bayar balik ya... hehehe... what i can said for "buat2 senyum"--- itu lah cara kita belajar dalam kehidupan, kita semua sama saja. Pasal keja2 u tulis dari 1 -1x buat saya terharu o... nangis? boleh dipertimbangkan la... hahaha... simpanlah kenangan tercantik di bumi kuching ini, walaupun ia mayb tak secantik di Btu, tapi ia adalah aset dalam kehidupan kamu. Kadang2 yg lalu tu, biarlah berlalu... pandang ke depan... MESTI!! sebab kalau jalan2 toreh ke belakang adalah sgt2 bahaya.. boleh jatuh... hehe...nanti kalo ada oven kat btu blh belajar dulu n minta tunjuk ajar di sabah lepas practice.. so yg buatan eksperimen tu blh la post g kch dulu.. ada tester sana ... TAU... hehehe... sekian berita,, harap maklum