Countdown

Friday, July 1, 2011

Alhamdulillah.. Thanx, Allah..

1st July 2011.. Tarikh kuatkuasa transfer ke Pejabat Kesihatan Bahagian Bintulu.. Happy.. Yeap! Sangat2 happy.. Syukur padaNya.. Tidak menyangka secepat ini boleh dapat.. Tengok ABM 2011, jawatan baru yang diluluskan.. Dalam hati berdoa tiada siapa berminat ambil post tu melainkan SAYA!! Isi borang transfer.. Sebab-sebab pertukaran???????? Dengan selamba menulis :-

  1. Bakal berkahwin dengan seorang yang kini bekerja di . . . . . . . . .
  2. Ingin menimba pengalaman bekerja di bahagian/daerah.
[dengan harapan semoga Tuan Pengarah kasihan dengan saya]


Credit to Encik Akbar Bedul (orang yang saya panggil dengan panggilan 'pak').. Tq2..

Tapi sungguh menyedihkan bila my boss tidak merelakan pemergian saya.. Tangguh sampai tahun depan????? Nasib baik belum kawen, kalau tidak mesti hati meronta2.. Sebenarnya bukan hanya sebab mahu dekat dengan 'husband to be' [bagi saya tiada erti sebuah perkahwinan kalau duduk berjauhan antara satu sama lain], saya mahu persekitaran tempat kerja yang baru [saya teringin merasa macamana bekerja di division/district].. Cukup la bertahan sampai ke hari ni.. Wawawaaaa.. Huk2..


01.07.2011 - Datang Bintulu report duty ngan bos baru.. Ambil flight awal pagi, balik tengahari (sorry encik tunang.. tidak berkesempatan jumpa u).

Bos baru : Tangguh sampai tahun depan?? Lamanya.. Lepas raya tak boleh?

Saya : Kelmarin bos kata ok tahun depan.. [kepala mulai pening]

Dalam surat minta tangguh, akan memulakan tugas pada 03.01.2011..
Kalau diminta start kerja pas raya, apa boleh buat.. SAYA YANG MENURUT PERINTAH..

Sehingga kini saya seperti biasa melakukan tugas harian walaupun officer yang ganti tempat saya sudah beberapa hari datang kerja di sini.. Harapnya juga saya pindah awal tahun depan sebelum bercuti panjang (cuti kawen)..

Jauh di sudut hati, saya sedih mahu meninggalkan bos saya yang saya anggap tidak salah seperti ibu saya sendiri [maaf.. ayat ini tidak bermaksud saya seorang pekerja yang 'manja']

Sekian, selamat membaca entri saya yang sangat memboringkan. 

No comments: