Countdown

Wednesday, September 14, 2011

Happy Birthday Yayang.. 09.09.2011

Quoted from facebook..

TODAY, 08.09.2011 : HAPPY BIRTHDAY TO MY DAD IN LAW TO BE.. HAPPY BIRTHDAY 'ABAH MUDA'.. HEHEEEE..

TOMORROW, 09.09.2011 : HAPPY BIRTHDAY TO MY YAYANG, Michi Chan.. HAPPY BIRTHDAY 'BABY MUDA'.. NGEHEHEEEE..

[inilah hasilnya bila malas untuk menaip dan mengeluarkan idea penulisan.. sila jangan tiru macam saya]



Cik Tunang : Buleh ka postpone adiah bday?
 
Encik Tunang : *hanya bunyi ketawa yang kedengaran*..
 
 
Mungkinkah pertanyaan tersebut TERLALU melucukan?? Hmmmm..
 
Tiada aktiviti istimewa yang dilakukan sehari sebelum birthday encik tunang.. Hanya keluar berjalan2 dan menghadiri temujanji dengan pengusaha butik. Usaha tangga kejayaan! Saya berjaya memujuk [ditambah dengan lakonan berpura2 merajuk] dia untuk mengambil cuti raya yang agak lama [terlalu/tersangat lama bagi dia] Dia tahu bila saya merajuk.. Apabila mesej dibalas sepatah atau langsung tidak dibalas bila mana sepatutnya respon diberi.. U all pun begitu, kan?
 
Kali ni mesti pergi butik urus baju.. X boleh tangguh lagi.. Cuti bulan 7 hari tu niat tidak kesampaian..
 
TEMA??? WARNA??? DESIGN??? Bawa kain, bawa majalah datang butik.. Sebagai modal.
 
Wahhhh!! Cantiknya.. Banyaknya baju kawen.. Susahnya mahu memilih.. So up to you mr. love mahu yang macamana..
 
Dia kata, "warna ni cantik.. tapi design kureng sikit.. kolar baju pun x lawa"
 
Saya kata, "eeee.. suka kolar macam ni.. bercekak.. tapi xmo warna ni.. design pun mau yang supaya nampak tinggi"
 
Ok.. Belek majalah.. Pilih punya pilih, akhirnya encik tunang sendiri yang membuat keputusan pilih design dan warna baju sanding.. I ikut jeeeee..
 
Dia sendiri cakap pada 'kakak butik', "kolar biar ada pengeras, baju full lining".
 
Untuk baju lelaki, sebenarnya saya tidak dapat bayangkan kalau dia pakai baju ala2 pahlawan melayu.. Moden lagi ok mungkin.. Tapi last2 orang butik tu bagi pilihan baju, say yes aja laa.. Baju sanding minta butik jahit baru.. Sewa.. Bayar upah jahit saja..
 
Encik tunang lebih banyak mengeluarkan idea untuk baju bersanding sebab saya memang kebuntuan, kekeliruan, ketidaktahuan..
 
Baru baju sanding, belum baju nikah n malam berbedak..
 
Baju nikah, haaaa.. Yang ni serah pada saya.. Kain beli siap2 dari Kuching. Awalnya kain ni hendak dijadikan barang hantaran time bertunang dulu tapi tak jadi. Warna kuning2 krim [buat keputusan sendiri tanpa bertanya pada encik tunang.. mesti dia x suka sebab awal2 lagi dia kata dia hitam, warna cerah atau terang x sesuai.. tapi saya menggunakan satu kuasa, bagi keyakinan pada dia yang dia x hitam pun.. perasaan dia saja]. Bagi saya ok la.. Tunjuk pada dia n akhirnya dia setuju. Nikah cara sederhana, so saya pilih warna lembut n design pun yang agak simple. Kurung moden, cuma bahagian kolar letak manik atau ropol supaya x nampak kosong sangat.. Siap bawa gambar contoh untuk ropol lagi tu.. Tunang kata, "x abis2 ngan ropol dia".. Hahaaaa.. Baju dia pula, baju melayu cekak buat sulam2 warna gold atau coklat tua sikit.. Sampin boleh pakai sampin hantaran dulu atau cari sampin baru.
 
Baju malam berbedak [yang ni saya x panggil malam berinai coz saya pakai inai sebelum hari nikah], warna gelap2 mungkin sesuai untuk malam tu.. Semua ikut rasa sedap hati saya.. Hik2.. Yang ni malas la cari design sendiri, so pilih mana yang sudah siap.. Try baju yang satu ni.. E ehhh.. Dia pun try juga.. Nampak handsome.. Lupa ambil gambar sama.. Try baju lain, biar puas hati pilih.. Saya x pilih, dia yang pilih.. Ok, dia kata ni xmo, mo yang tu..


Tadaaaaaa... (this picture is captured by him)
Tengok baju ni memang nampak ok tapi banyak benda saya suruh butik tu ubah.. Kain pendek leeeee, baju bagi kecik sikit, ikut sukatan badan.. Macam2 lagi la.. Saya cerewet!

Moga semuanya berjalan lancar. Harap baju siap sebelum tiba hari n memenuhi semua kehendak kami. Baju cantik boleh ambil gambar kawen banyak2.. Sekarang tengah explore gambar kawen orang, tengok pose2 yang menarik + romantik gituuuuu..

Isi blog sudah keluar daripada tajuk.. Cowiiii.. Last but not least, HAPPY BIRTHDAY TO MY YAYANG!! I LOVE U!!!

No comments: